تحریم، فرصتی بی نظیر برای تولیدکنندگان ظروف یک بار مصرف

خانه » اخبار و مقالات » مقالات » تحریم، فرصتی بی نظیر برای تولیدکنندگان ظروف یک بار مصرف

تحریم، فرصتی بی نظیر برای تولیدکنندگان ظروف یک بار مصرف

2019-09-16T18:46:55+00:00 16 سپتامبر 2019|Categories: مقالات|Tags: , |بدون ديدگاه

نازیلا ثابتی مدیرعامل شرکت پریما پلاستیک در گفت و گو با پپنا تاکید می کند تحریم فرصتی بی نظیر را برای تولیدکنندگان ظروف یک بار مصرف ایجاد کرده است. ولی در این گفت و گوی کوتاه از بوروکراسی اداری گلایه می کند و می گوید ماشین آلات خریداری شده توسط این شرکت دو ماه است در گمرک مانده و به آن اجازه ترخیص نمی دهند.
بخش هایی از گفت و گو با خانم ثابتی را در ادامه میخوانید:

تولید ظروف یکبار مصرف از تولیدات ساده به سمت تولیدات نوآورانه و حرفه ای پیش می رود.

شرایط اقتصادی نسبت به سال های گذشته تغییر کرده است. ظرفی که چند سال پیش مثلا ۱۰۰ تومان بود امسال ۱۰۰۰ تومان شده است که مربوط به گرانی مواد اولیه است. مواد هم با ارز نیمایی از بورس تهیه می شود. پتروشیمی ها نمی توانند تمام نیاز تولیدکنندگان ظروف یک بار مصرف را از طریق بورس کالا تامین کنند و تولیدکنندگان به ناچار سمت بازار می روند و همین باعث نوساناتی در قیمت محصولات می شود.
شرکت پریما پلاستیک یک برند تقریبا جدید در ظروف یک بار مصرف است اما در کارمان نوآوری داشته باشیم. ظروف جدید را با اشکال مناسبی که امروز در بهترین کشورها به لحاظ بسته بندی ارائه می شود را به مشتریان معرفی می کنیم. ما شرکت ها را متقاعد می کنیم که ظروف تولیدی ما مزیت های بیشتری نسبت به ظروفی دارد که در حال استفاده از آن هستند. شاید در بازار داخل کار برای ما و گروه بازرگانی شرکت سخت است اما در زمینه ی صادراتی کاملا موفق بوده ایم. چون مطابق استانداردهای روز دنیا پیش می رویم.

ما حدود ۱۵۰ قالب و ظرف داریم.

یکی از فرصت های صنعت تولید ظروف یک بار مصرف که شاید تکرار نشود اختلافات ارزی است. طی سال های گذشته ظروف بسته بندی به وفور از چین و ترکیه می آمد ولی امروز به دلیل عدم صرفه اقتصادی کارخانجات بزرگ سعی می کنند نیاز خود را در بازار داخل تامین کنند همین باعث شده تحرک در بازار داخلی بیشتر شود. حتما شرکت ها با نوآوری می توانند سهم بازار را به طور دائم در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار دهند.
ما با حداکثر ظرفیت کار می کنیم. دوباره ماشین آلات جدید و قالب تهیه کردیم که متاسفانه به دلیل بروکراسی های اداری در تلاش زیاد برای ترخیص آن هستیم.
دستگاه ما حدود دو ماه در گمرک مانده است و جلوی تولید و نهایتا اشتغال را گرفته است. ترخیص دستگاه منوط به دستور بانک مرکزی برای تخصص ارز شده است. این در حالی است که ما خودمان ارز مورد نیاز را تامین کرده ایم. با تمام این مسائل ما خوشحالیم که کارها خوب پیش می رود.
ما سال پیش کار خود را آغاز کردیم و شرایط اقتصادی و تحولات از سال گذشته تا کنون بسیار زیاد بوده اما ما با کمک خدا و کار تیمی توانسته ایم موفق باشیم.

ثبت ديدگاه